Vackra höst

Idag har det varit en helt fantastisk dag, solen strålade, inte ett moln på himlen och bara lite lite vindpustar emellanåt. Jag har fått grävt mycket mer i trädgården, visar bilder en annan dag när jag tagit några. ;)

Helgen har varit mysig, syster och jag har babblat massor om hur vi haft det på våra olika håll senaste året. Fredagen bjöd på syrrans hemlagade sushi, min vaniljpannacotta och lite spakväll. Ett litet tips är att skölja av vaniljstängerna när de är färdigkokade, låta dem torka på en bit papper och sedan lägga dem i en tätslutande glasburk med strösocker. Då får man eget vaniljsocker i lite grövre form. Kanongott!

Lördagen spenderade jag och syster på Liseberg. En vän till syster som jobbar där hade en mängd gratis biljetter som hon bjöd på, både till entré och till att åka med. Gratis är gott :) Självklart spelade vi på lite hjul och syrran, den lyckosten, vann hela 5 gånger! Inredningstokiga som vi är så spelade vi mest på inredningshjulet, och hon vann några ljushållare, ett vinställ i trä (som jag fick och ska måla vitt), en skärbräda och till sist en stjärnvinst på Geisha :) Yum! Sedan åt vi gott på Tyrolen och avrundade kvällen med bio, såg Eat Pray Love. Igen :)

Nu bär det av till jobbet för lite nattarbete. Gokväll till er!

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0