Sjukskriven

Fortfarande 3-5 läsare per dag, även om jag inte skrivit på 2 månader, jag är imponerad av ihärdigheten! :)

Det har hänt en del sen sist, här kommer en liten sammanfattning:
Jag har blivit checkad och fått min flygledarlicens och är alltså helt färdigutbildad flygledare :) Det var en udda känsla att sitta helt själv i tornet första dagen utan handledare, men så roligt!! Dock så hann jag bara jobba 3 dagar innan jag hamnade i mitt nuvarande tillstånd, sjukskriven...

Jag hade haft lite ont i magen, vid blindtarmen, ett tag och åkte till vårdcentralen för att kolla upp det. De konstaterade att jag hade en infektion i kroppen och remitterade mig till akuten för vidare utredning. Där blev jag inlagd och fick göra massa undersökningar, bl a ultraljud och röntgen. Till slut konstaterade man att jag hade en 6cm x 6cm stor cysta vid högra äggstocken, och bokade in mig för operation. Jag fick en tid i mitten juni, men ett par dagar efter att jag kommit hem från sjukhuset så fick jag ondare och åkte in igen, och fick då tid för operation dagen efter, och jag opererades söndag för en vecka sen.
Under operation tog de bort cystan och de fick även ta bort nästan hela högra äggstocken också, och de konstaterade att jag har endometrios, en kronisk inflammation vid livmodern. Det går att hålla det i schack med hjälp av hormoner, så nu går jag på ett halvårs hormonbehandling, och sedan ska jag äta p-piller resten av livet för att inte blöda och på så sätt minimera riskerna för fler inflammationer.

Men jag mår bra, kan nu röra mig i stort sett obehindrat och såren från titthålsoperationen läker fint. Jag är sjukskriven en vecka till, sedan ska jag äntligen tillbaka till jobbet! :)


Kommentarer
Postat av: soffi

oj!! skönt att du mår bra! lät riktigt läskigt det dära..



krya på dig vännen, kramar!

2010-05-31 @ 17:23:25
URL: http://sofiasjunfors.blogg.se/

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0