En helg fylld med god mat och fint sällskap :)

I fredags kom Linda och Johan på besök, har inte träffat dem på evigheter!! :) De hade med sig en vackert rosa hortensia! Vi åt massa gott, ungsbakad lax med jasminris, skagenröra, romsås och sallad. Och jordgubb/rabarberpaj med hemalagad vaniljkräm. Yum! Sedan promenerade vi en sväng och dök in på en loppis. Det var ett trevåningshus FULLKNÖTT med gammalt pryttel! Man kunde ta sig fram i en smal gång genom brötet, och det var inte mycket man skulle vilja plocka med sig hem. Jisses sicket ställe...

På fredagkvällen kom mina föräldrar hit och stannade till igår kväll. Vi var iväg en sväng igår så att de fick se omgivningarna, och vi svängde in på ett litet orangerie som ligger här i samhället. De hade jättefina växter och underbara pelargonier. Jag ska dit idag och köpa mig en ljusrosa mårbacka och en hög vit orkidé :) Sedan grillade vi gott och till efterrätt hade jag gjort en nötmarängtårta, lite svåräten men god! :)

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0