Lite mindre hosthost :)

I fredags försökte jag på nytt få sjukvård nånstans i Malmö, utan resultat. Så i lördags åkte jag, Tim och Thomas upp till närakuten i Kungsbacka. Det var tomt i väntrummet så det gick snabbt att komma in, läkaren kollade hals och lyssnade på lungor, tog blodprov för att kunna utesluta lunginflammation och gav mig sedan en dunder-hostmedicin. Så enkelt var det. Nästa gång jag blir sjuk så åker jag till Kungsbacka med en gång. Hostmedicinen heter Lepheton, och jag får inte köra bil när jag tar den och jag förstår varför. Blir helt virrig och seg :) Men den funkar! Jag ska låta bli att ta den på mornarna innan skolan, annars kommer jag inte kunna prestera något i simulatorn, haha. Hostan har redan på ett dygn minskat drastiskt, det är jätteskönt! Inatt kunde jag t o m sova 8 timmar, helt UNDERBART! Har sovit i snitt 3 timmar per natt senaste tre dygnen, efterosm jag vaknat och hostat heeeela tiden. Inatt vaknade jag bara ett par gånger, men kunde somna om med en gång efter lite lite host.

Igår körde Tim ner mig hit till Malmö, snäll som han är :) Men han åkte upp till Trollhättan med en gång igen. Men efter nästa helg ska han bo här hos mig i nästan en månad! Yeay :D

Jag hade tänkt skriva på ett arbete igår kväll, men jag var så sjukt trött efter att knappt sovit på länge och medicinen gjorde mig lite virrig. Så jag gick och la mig kl 21 och så gick jag upp kl 5 imorse istället och skrev :) Så jag har ändå fått sovit en hel del, och hunnit skriva nu på morgonen, perfekt :) Så nu har jag kommit upp i 500 ord, och jag ska nog kunna klämma in lite till i eftermiddag.

Fast för nån timma sen blev jag lite nervös. Började helt plötsligt må illa och fick till slut springa till toa och spy lite. Jag tänkte att "NEJ, inte kräksjukan direkt efter influensan!!" Men jag tror inte det är så illa, för jag har lyckats äta frukost nu och mår inte illa än så länge. Det kanske är medicinen som spökar. Jeje, nu ska jag ta på mig och åka till skolan. :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Va skönt attt du är bättre gumman!

2009-01-26 @ 16:50:39
URL: http://lindaochjohan.blogg.se/

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0