Trafikvett!?

Ibland kan jag bli förbannad när jag kör bil, för vissa folk kör så kass! De vinglar mellan filerna, kör alldeles för sakta och stör flödet. Jag tycker absolut att man ska få böter om man kör för sakta utan anledning, som om man kör för fort. Båda sätten är ju en fara för trafiken. Kör man för sakta skapar man köer och ofta farliga omkörningar. Måste man köra långsammare kan man kanske utmärka det på något sätt. Fler varianter av övningskörs-skylten? "Pensionär" eller "Farträdd" kanske? Då har man ju en förklaring till långsam hastighet i alla fall. :P

Speciellt mellan Kungsbacka och Särö kör folk superlångsamt. Halva vägen har 90km/h, men folk kör i 65!! Det är sällan jag har kommit upp över 80 när jag haft någon framför mig. De satte upp trafikkameror där för ett par år sedan, och då tappade folk allt vett. Man FÅR faktiskt köra 90 på 90 väg, även om det finns kameror :P

Så gott folk, keep up the speed!

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Så sant! Jag förstår inte varför folk kör i 25km/timmman under hastighetsgränsen ibland. Eller bara 5km/timman för lite retar mig (för jag har ju kollat med gps:en att när min mätare visar 95 så kör jag i 90)

2009-04-06 @ 21:17:12

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0