Studenten - 5 år sedan

Idag är det exakt fem år sedan jag tog studenten. På Strömma tog vi studenten ca en månad innan de flesta andra, för vi hade fem veckors praktik på sommaren mellan 2an och 3an.
Eftersom vi bodde på skolan så blev det en rejäl champagnefrukost innan vi samlades för avslutning. Sedan kom föräldrar och släkt, vi gick ut på trappan och sjöng (läs: vrålade) och sedan blev det tårar, skratt och kramkalas. Mina föräldrar och tre andra tjejers föräldrar hade bokat en ursnygg vit limousine åt oss som vi gled hem i. Champagnen som ingick tog slut fortare än fortast, men den underbare chauffören Glenn bjöd på en extra flaska!
På eftermiddagen kom släkten och vi åt gott och jag fick fina presenter. På kvällen möttes klassen upp på Kajskjul 8 i Göteborgs hamn för att kalasa vidare. Det var ju faktiskt fredag, Valborg och student på samma dag, så visst skulle det firas!


(Evalena, Zabina, min bästaste Malin och jag)


Dagen efter stod man där, utan jobb eller planer för framtiden och visste inte riktigt vart man skulle ta vägen. Efter tolv år i skolan så hade man plötsligt ingen skola att gå till. Visst var väl det skönt, hehe, men så ovisst. Och jag visste verkligen inte att jag några dagar senare skulle bli tillsammans med världens finaste pojk som visade mig en helt ny värld full av möjligheter. :)

Studenten var verkligen en vändpunkt i mitt liv. Och jag är nöjd!

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh va fint skrivet gumman! Puss

2009-04-30 @ 17:20:09

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0