Storstädning

Nu är det snart skinande rent här :) Jag har storstädat lägenheten idag, har lite kvar att göra imorgon. Jag har rensat bland kläderna och vikt allt ordentligt, städat upp bland allt småpryttel och papper och grejjer så att allt ligger på sin plats. I veckan köpte jag en hålslagare så att jag kan få in alla ohålade papper i pärmarna. Jag har tvättat massor och skurat badrummet.

Det jag har kvar till imorgon är damningen och dammsugningen. Sedan är det klart. Jag har slängt massor med grejjer som ligger i lådorna och skräpar. Det är så underbart att slänga saker!!! :D Imon ska jag även scanna in gamla räkningar så att jag kan slänga de papprena sen. Och gå ner till soprummet med påsarna med plast, metall, glas och papp som börjar bli fulla :)

Jag lyckades även skära upp ett djupt sår på ena handen :P Kanten på glashyllorna i mitt badrumsskåp är inte slipade, de är kantiga och jättevassa. Så jag råkade dra in ena knogen hårt som fan i den och jag skojjar inte om det gick ända ner till knogbenet :P Vid femte plåstret så slutade det blöda igenom, hehe, så jag överlever ;)

Nu har jag ätit resten av kladdkakan från igår och kollat Sleepless in Seattle, den var riktigt mysig :) Såg på Helsinki-Vantaa's hemsida att Tims flyg är försenat, de beräknas landa om en timme. Han ringde innan de skulle starta från Las Palmas och sa att de var väldigt tungt lastade och kanske behövde gå ner och tanka en gång på vägen, så det kanske är därför de är försenade.

Vad långt detta blev då, uttråkad som jag är denna lördagsnatt i Malmö. Kanske ska scanna papprena nu medan jag väntar på att han ska landa? :) Godnatt!

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0