Glad Påsk i efterskott ;)

Jag har varit uppe i Trollhättan hela helgen och inte haft igång datorn en enda gång, därav inga blogginlägg :)

Lördag var kanon! Fick lite sovmorgon då Tim inte kom med flyget från Helsingfors som han planerat. Sedan bakade jag en kanongod tårta, det var ett litet experiment :) Jag gjorde tårtbotten själv och den blev magnifik ;) Först hade jag ett lager med hallon/grädde, ett andra lager med mosad banan/lite grädde och över hela tårtan smetade jag på mango/passionsmousse för att få en lite påskigare färg på den. Sedan garnerade jag med färska hallon och två chokladkaniner, hehe. YUM!

På eftermiddagen hade Tim lyckats ta sig till Gbg via flyg till Sthlm och sedan tåg hem. Vi åkte upp till Trollhättan och grillade med några vänner, var jättekul! Korv och bröd är ju bara såååå gott när man är hungrig!!! Jag fick mina födelsedagspresenter av Tim också! En bluetooth handsfree till mobilen så att jag kan köra säkrare, och en mobilladdare till bilen. Praktiskt! :)

På söndagen blev det en hel del grejjande med bil. Tim grejjade mest, för jag hade inte oömma kläder med mig hemifrån. Så han bytte olja på min bil, en lampa som var pajj och putsade upp motorrummet lite :) Tack älskling! Sedan åkte vi och åt kebabsallad (jag) och thaimat (tim), tog med oss maten i bilen och åt nere vid Vänerns strand :) Mysigt! Sedan blev det bio, Slumdog Millionaire. Den var riktigt gripande och bra, lite äcklig på vissa ställen. Men verkligen välgjord och värd alla sina Oscars :) Jag rekommenderar den starkt!!

Igår gjorde vi inte så mycket, vi var ute på stan och kollade lite i affärer. Jag hittade den ljusare klänningen på Gina där, men i fel storlek :P Så det blev ingen. Sedan åkte vi till Strandgatan och åt nachotallrik, det ger verkligen sommar feeling när man kan göra det! Sedan blev jag så trött att jag fick sova en stund innan jag åkte ner mot Malmö, vilket resulterade att jag kom fram hit vid halv tolv igår kväll.

Jaha, det sammanfattar min helg ganska bra :) Glad Påsk i efterskott på er!

(Jag har bara ätit ett ägg i helgen. Tragiskt ju, jag älskar ju ägg! Därför köpte jag ett 10-pack idag för att kompensera, haha)

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0