Det finns en tid för allt

Jag insåg precis att jag tänker alldeles för komplicerat vad gäller tid. Om jag t ex borde diska, så tänker jag att "jag ska diska efter att ha lyssnat tre låtar till, eller lagt två spel i patiens till" osv... Men när jag är inne på sista låten, så blir jag stressad för jag vill egentligen lyssna mer och inte bli tvingad (av mig själv) att göra något annat. Från och med nu så ska jag sluta tänka i sådana perspektiv. Det är nog bättre att tänka "Jag diskar om en stund", och så kan jag ta tag i det när det känns läge för det. På så sätt kanske jag ser tiden på ett annat sätt, och inte inrutat i minuter efter vad jag borde göra.

Så nu ska jag strax lägga mig, när jag känner för det ;) Natti!

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0