Semester var det ja...

Vi har fått gjort ruskigt mycket senaste dagarna för att ha semester :) Vi har varit på rådgivning på banken och började pensionspara, beställt vår Tulikivi täljstenskamin så vi får en varm vinter och så har vi införskaffat matbord och stolar (bilden). Puh! Jag har även rotat ännu mer i rabatterna (dö kirskål, dö!) så att man kan se blommorna under all skit :)


Häromkvällen var vi på bio och såg Sex and the City 2. Jag tyckte den var riktigt rolig, den bjöd på många skratt men ändå lite eftertanke så som satc brukar göra. Det jag störde mig lite på var alla entréerna de gjorde, när alla kommer på rad och alla måste ha lika många sekunder i bild och lika många repliker. Det blir lite tillgjort emellanåt. Men förutom det så var den underhållande. :)

Just nu kokar jag rabarbermarmelad! 1 kg rabarber, 2 vaniljstänger och 8 dl råsocker. Jag gör dock bara hälften så mycket, för annars blir det aldrig uppätet :) Det ska koka en halvtimma till, sen får vi se vad det blir av det!

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0