En låda i taget

Nu börjar det likna ett hem på riktigt :) En hel del lådor är uppackade och möbler börjar komma på plats. Vi har även lyckats köpa madrasser till sängstommen som vi köpt av några vänner, den vita byrån som jag bloggade om för längesen är också införskaffad och vi har t o m köpt kratta och en fint flätad lövkorg, mycket viktigt när man har trädgård har jag förstått, haha ;)

Hehe, igår kväll skulle vi gotta till det med hallonpaj och vaniljvisp och jag satte Tim på att vispa medan jag monterade ihop byrån. Vi har ingen elvisp här, så gissa min förvåning när jag hör oljud från köket! Jag gick ner för att se vad han gör, haha, och då har han kopplat på en degkrok på borrmaskinen och försöker vispa vaniljvispen! Jag trodde jag skulle falla ihop av skratt!! Jag tog självklart bild på det, men jag hade inte kortläsaren med mig hit. Slänger upp en bild imon när jag är i Malmö.

Igår mötte vi några av grannarna och de verkar kanon! Jo förresten, vi har beställt telefon och bredband från Telia, för de var de enda som kunde leverera bredband hit. Telefon behöver vi inte egentligen, men det måste man ju ha för att ha bredband hos Telia, himla dumt. De bekräftade att de skulle koppla in bredband här och allt verkade frid och fröjd. Men i veckan fick Tim ett brev där det står att de inte kan leverera bredband till oss. Men hallå, borde de inte kontrollera att det går att ge oss bredband innan de säger att det går? Nötter! Så nu sa vi upp hela skiten... Typiskt!

Egenligen skulle jag ha åkt till Malmö ikväll, men vill inte åka från älskling så tidigt. Vi kommer inte ses på två veckor nu. Så jag åker till Malmö imon bitti istället :) Dock borde jag sova nu, så gonatt!!

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0