Spöket och ängeln

(Okej, först ber jag om ursäkt för min *piiiiip* blogg! Antingen kan jag inte lägga in bilder, eller så vänder den på dem när jag laddar in dem!! Aja, luta huvudet åt vänster när ni tittar på dessa bilderna :P Skitblogg......)

Mitt fönster är en intressant plats just nu :) I måndags natt stormade det, så när jag vaknade på morgonen satt det nåt på mitt fönster. Trodde först att det var alger, men hur skulle det ha kunnat blåsa upp på 9onde våningen?! Jag har nu kommit fram till att det antagligen är dun från någon fågel. Kanske en duva, det kryllar av dem på taket ovenför.
Jag gillar formen på duntussen, ser ut som ett litet spöke :) Mitt lilla hemspöke. Dunet heter det. Haha.





Sedan höll jag på att få hjärtklappning förut. Jag satt i godan ro vid datorn när det plötsligt smällde till i fönstret så att rutorna skallrade!! Jag kikade ut på balkongen och där satt en duva och såg allmänt förvirrad ut. Den tittade på mig några sekunder, sen flög den iväg. Men märket den lämnade på rutan är fräckt :) Man ser vart kroppen träffat, och ena vingen. Det ser ut som en riktig änglavinge :)

Titta noga...


Kommentarer
Postat av: Linda

Låter som en kul sysslesättning =) Spana på ett fönster =P "Storstadbo" =P

2008-08-08 @ 08:21:48

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0