Vintertid

Inatt ställde vi om klockorna till vintertid, och nu blev det mörkt kl 17 redan.... Hemskt! Längtar sååå till våren och ljuset! :)

Hade tänkt vara i huset i helgen, men då jag bara hade några få pappkassar att lämna av där så kändes det som en onödig resa. Så jag åkte direkt till Särö istället. Igår hade vi massa gäster här, föräldrarnas vänner, och syrran gjorde så god mat! Hon är en riktig mästerkock!! Hon ska åka iväg till New Zealand om drygt en vecka och vara borta till augusti, så hon gjorde en riktig mästermiddag! Avokadomousse med skagen och räkor, currykyckling-gryta med jasminris och sallad, och en gudomlig efterrätt med sockerkaksbotten, vaniljglass, hallon och blåbär och ett täcke av maräng och ringlad smält choklad som värmdes nån minut i ugn för att marängen skulle vara mjuk och varm. YUMMIE!

Nu har jag bara en vecka kvar i Rosengård, yeay!! :D Och sen är det bara några veckor kvar innan jag flyttar till huset helt och hållet, i början december. Snart slut på livet som nomad :) Det ska bli skönt att ha en fast punkt i livet, ett riktigt hem!

Nu kommer snart älskling hit, han ska plocka med sig de sakerna som jag egentligen skulle kört till huset i fredags. Har inte sett honom på två veckor nu, och det dröjer nog några veckor innan jag träffar honom nästa gång... Så tiden tillsammans är värdefull, speciellt när det bara är en timme :) Vi ska äta middag sen när han kommer hit, jag är hungrig så det blir gott!

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0