Tandläkarbesök

Idag har jag varit på besiktning höll jag på att skriva, men jag menar såklart kontroll hos tandläkaren. :) Det var snart två år sedan jag var där så det var väl dags. Jag frågade om de kunde ta ut min tandställning som jag har på baksidan av undre tandraden. Jag har haft den där i 8 år nu, sen jag tog bort rälsen och då sa de att jag bara skulle ha den i 5 år. Men tandläkaren idag påstod att tänderna kunde flytta på sig om jag tog bort den. Efter 8 år? På överkäken hade jag ju ingen fast tråd efter att jag tagit bort rälsen och de tänderna har knappt flyttat sig. Så om de satte sig efter 9 månader med räls så borde väl de nedra tänderna vara på plats efter totalt 9 år med tandställning?!

Men hon sa att jag kunde återkomma om jag verkligen ville ta bort den. Jag har ju svårt att rengöra mellan tänderna när det är en tråd mitt i allt. Kommer inte åt med tandtråd så det samlas tandsten där. Så jag får väl se, när jag börjar få en bättre inkomst. Då ska jag ta bort den.

Och innan jag gick därifrån kletade hon på blålack (tror jag hon kallade det), sånt där som smakar banan och stärker emaljen. Jag hade kanske början till ett par hål, men om jag skötte tänderna noga så kanske det inte skulle bli några hål. Jag får borsta noga, det sparar mycket pengar i längden!! :)

Och när jag kom hem så hade jag lite ljust blodspår i ena mungipan och bananklet på tänderna och en bit på läppen. Sexy ;)

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0