Saving the animals

Nattuggla som jag är så brukar jag kolla på Animal Cops vid den här tiden. Det är ett enormt arbete de gör genom att åka runt och besöka misstänkta djurplågare, fånga in djuren och föra dem till veterinärer, som i sin tur gör ett jättejobb för att ge djuren en bättre liv.

Jag skulle vilja ta hand om hästar som farit illa, ta hand om dem medan de tillfrisknar, som ett fosterhem, tills de kan få ett nytt hem. Jag vet inte hur mycket vanvård det finns i Sverige, men jag gissar att det är mindre än i USA.

Bild från hastmagazinet.com

Just nu visar de när de samlade in 33 magra hästar från en gård, där ägaren redan hade fått en varning. Ändå verkade han förvånad över att kom för att ta hästarna därifrån. Ägarna får en varning för att kunna göra något åt det själva, för att förstå att de gör fel och för att få en chans att lära sig göra rätt. Men det verkar ju inte alltid fungera.

Jag förstår inte hur folk kan göra så mot djur. Svälta dem, stänga in dem eller misshandla dem. Det är inte mer än rätt att de får fängelsestraff och själva får känna på hur det känns att sitta inspärrade!

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0