Nähä

Inget bra hus idag heller. Det var en mysig tomt, mysigt hus och garaget var fräscht! Men det var lite för mycket skavanker på golven, varmvattenberedaren gick inte att finna nånstans och det går inte att komma in i grunden under huset?! Och inga arbetsytor i köket, hur ska jag då kunna baka?!?! ;) Plus att det inte finns kommunalt vatten eller avlopp, vilket måste installeras enligt nya regler. Det visste vi innan, och vi har fått höra att det skulle kosta mellan 100-150 000:- och det var vi okej med. Men idag sa mäklaren att det skulle kunna kosta 300 000:-. Bah, om vi dessutom ska bygga ut huset, så kommer vi aldrig få igen de pengarna. Det känns alldeles för mycket! Så vi får leta vidare...




Annars så hade vi en trevlig dag, jag och mamma! Vi gick en sväng inne i Växjö, jag shoppade ett par rosa sandaler på Din sko's rea och tre söta gästhaddukar på Inspiration till mitt icke existerande hem, och mamma fick med sig några nya bordsunderlägg. Sedan åkte vi in till Ljungby och åt och jag shoppade mig en fin mörkblå plånbok :) Min förra är nog 4 år gammal och har varit dränkt i både öl och vatten och jag vet inte vad...

Behöver jag nämna att jag äntligen fått min första lön idag?! :D




För en stund sedan så länsade jag trädgården på smultron, och nu står det helt nybakade små smultronsmulpajer på diskbänken och väntar på att bli ätna... Yum!

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0