Jumpseat till Varna och BBQ!

Nu har jag åkt på min andra jumpseat-flight tillsammans med Tim, denna gången till Varna i Bulgarien. Det var en hel del turbulens både på vägen dit och tillbaka, och det blåste 16 kts crosswind, gusting (vindbyar) upp till 28 kts, när vi landade på Varna. Det var vingligt! Men den danske kaptenen som flög gjorde en snygg landning trots det.

På vägen hem hände det inte så mycket mer än att vi fick börja vår descend lite tidigare pga turbulensen. Nice and smooth! Tim gjorde en snygg landning på Helsinki :)

Tornet på Varna Airport i Bulgarien.

På kvällen kom det hit lite andra piloter och cabin crew från Thomas Cook och även två svenska piloter från Nordflyg och Tims kusin Sanna. Vi grillade massor och tjötade på diverse språk :) De flesta vinade lite, men jag höll mig till vatten för jag var helt uttorkad. Haha några av crew-tjejerna fick ett udda uttryck i ansiktet när jag sa att jag bara dricker vatten idag, så jag fick snabbt försäkra dem om att jag INTE var gravid ;)

Annina, Jenna, Ava, jag, Mirelle, Anders och så Tim längst bak.

Sedan fick jag höra att jag var lik en fröken Finland, Elina Nurmi, vilket jag blev kallad resten av kvällen :) Googla det om ni vill och avgör själva :P Haha, jag tycker inte att jag var speciellt lik.

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0