Man måste ju vara halvdöd innan man får sjukvård i storstäderna

Igår kväll fick jag lite hosta. Typiskt, tänkte jag. Under dagen idag har det bara blivit värre och i eftermiddags när jag kommit hem från skolan så började jag hosta så att det sved till i bröstkorgen och det smakade blod i munnen. Så jag tog en taxi till akuten, för jag vill inte blöda från halsen/lungorna/magen, det är seriöst farligt ju!

4 nummer före mig i receptionen, jag fick vänta en timma =P Sedan pratade jag med systern i receptionen, hon kollade snabbt febern med en sån där örontermometer. 39°. Men nä, hosta blod och hög feber var visst inte akut, så hon sa att "antingen kan du gå till jourcentralen som har längre kö än en rock konsert, du kan inte missa det, eller så åker du hem, tar en Ipren och ringer vårdcentralen imorgon". Jaha. Taxi hem.

Så här sitter jag med 39° feber, blodsmak i munnen och tycker inte om storstäder. Om man går till akuten i Kungsbacka räcker de att man har ett sår på knät, så plåstrar de om en och säger att man ska krya på sig. Här tittar de inte ens på en när man tackar och säger hejdå. *suck* Jag vill hem =P

Kommentarer
Postat av: Lisa

stackars dig Johanna! Bli frisk nu..



kram

2009-01-19 @ 22:06:05
URL: http://lislutt.blogg.se/

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0