Ohh, vilken härlig dag

Solen skiner och det blåser inte så mycket idag, så jag funderar på att ta en promenad. Jag har ingen bra gå-jacka, bara min vinterjacka med ludd inuti och den smälter man i så fort man aktiverar sig, hehe. Men en liten promenad blir det nog ändå, bara för att komma ut lite. Igår gjorde jag våfflor till oss för att smygfira alla hjärtans dag lite, så det är väl bäst att vandra bort grädden lite ;)

Förresten, förra helgen köpte jag en liten present till Tim. En köttätande växt, ganska liten dock :) Han har sagt flera gånger att han vill ha en sån, så nu fick han en. Den är ganska fräck. Venusflugfälla (Dionaea muscipula) heter denna sorten. Igår petade han in ett blad i en av "käftarna" och den stängdes jäkligt fort! Imponerande att en växt rör sig så fort :) Man ser inte det så ofta...



Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0