Det snöar uppåt

Det snöar rejält ute nu, det yr runt sådär härligt :) Den mesta snön faller neråt, men precis utanför fönstret snöar det uppåt på grund av uppåtvindar längs med husväggen. Ser lite udda ut måste jag säga ;) Hoppas att det inte blir så mycket storm som de haft i Frankrike, utan att det lugnar sig rejält innan det sätter igång på riktigt. Enligt nyheterna skulle det börja regna efter snön så det är väl bara att se fram emot slasket :P

Idag har vi börjat med TCL (Terminal Control) i simulatorn. Det var riktigt roligt, förutom att jag var helt lost på fraseologi, hehe. Det blir till att öva ikväll. Igår hade vi genomgång, men vi fick inte ut PowerPoint presentationen som vi skulle, så jag hade inget att öva på. Så ikväll får jag öva efter dagens erfarenheter. :) En av instruktörerna tyckte att när man sitter på TCL så är det som att måla en tavla. Man får in massa flyg som man lägger i holding på hög och sedan ska man plocka ut dem en efter en med jämna mellanrum på fina linjer. Hehe, det är kreativt att pussla ihop trafiken, så man kanske kan säga att vi är luftens kostnärer på TCL, haha. Vi "målar" flyg på himlen i fina led :)

Näe, nu ska jag sitta och rapa fraseologi för mig själv här. Byebye!

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0