Power Boat 2009 - Havets Grand Prix

Min farbror och hans sambo hade hyrt den gamla ångbåten "Färjan 4" igår, som de brukar göra när det händer något i hamnen. Vi fick träffa en del av släkten, äta god mat och ha riktigt kul! Vi lyckades t o m hamna i VIP området för båtarna och hade första parkett inför första kurvan i loppet. Vi kollade Evolution klassen som gick vid 15.30. Vilket mäktigt ljud de ger!!! Dåååååån... Och de kommer upp i 200 km/h, så det gick fort! Här kommer lite bilder från dagen.


Gamla fina "Färjan 4"


Min farbror Lennart och hans Gill, värdparet för dagen :)


Syrran, jag, kusin Joakim och hans Mikael och kusin Lotta.


Här kommer de i full fart in mot första kurvan.


Det skvätte mycket i kurvorna när de vände.


Tredjeplatstagaren


Vinnaren!


Andraplatstagaren


Helikoptrarna följde båtarna på låg höjd genom hela racet. Coolt.






På väg tillbaka in till Norra Älvstranden blev vi omkörda av en.. ehh.. motoraltan? :D

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

ser ut som en härlig dag vid vattnet!

så finklädd du var också =)



kram!

2009-08-11 @ 17:43:51
URL: http://happilyeverafter.se

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0