Lasagne med zucchini

Jag testade en ny sorts lasagne idag. Istället för att ha fyra lager med lasagneplattor så varvade jag med zucchini :) Ett lager lasagneplattor, ett lager zucchini osv :) Och emellan de lagren hade jag köttfärs som jag fräst med färsk lök, morötter, vitlök, hackad spenat, krossade tomater och lite kött o grill krydda. Sedan lade jag lite ostsås (som jag köpte färdig) mellan lagren och på toppen och toppade med ost. Serverades med lite sallad, gurka, majs och paprika och provencalekrydda :) MUMS!



Till frukost åt jag havregryns- och quinoagröt med blåbär och lite honung till. Honung sägs ju vara ett bra alternativ till socker, och det fungerade alldeles utmärkt :) Sedan har det slunkit ner en smoothie idag med, banan/jordgubb/apelsin, yumyum!

Imorgon ska jag testa en ny spännande maträtt!!

Kommentarer
Postat av: soffi

gud så gott det ser ut! kom o laga mat hemma hos oss också ;-)

2009-04-15 @ 20:57:30
URL: http://sofiasjunfors.blogg.se/

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0