Känslor och tankar...

Jag trivs inte riktigt med min situation här i Malmö. Jag har inte känt mig så här ensam på länge. Jag var väldigt ensam när jag var yngre och på något sätt känner jag att jag faller tillbaka i den ensamheten nu. 
Det som tynger mig mest är att Tim är så långt borta. Han åkte ner till Turkiet i slutet på juli. Han skulle ha kommit hem nu i slutet av september, men det har blivit inställt, så nu vet jag inte när jag får se honom igen. Det är rent ut sagt skitjobbigt att ha ett distansförhållande :P Vi kommer klara av det, det är jag säker på. Jag försöker se de positiva sakerna och se framåt. Men ibland kommer känslorna för nära inpå och det känns ensamt, kallt och mörkt. Jag hoppas att de som får träffa sina käraste några gånger i veckan vet hur lyckliga de är :)

Nu är hösten och vintern i antågande, livet blir allmänt mörkare och kallare. Jag ser fram emot att få tända mysiga ljus och gosa ner mig i plädar. Jag hoppas denna vintern blir som förra, då höll jag mig ganska positiv nästan hela perioden. Oddsen är lite lägre i år dock, för att jag bor själv och inte har mina nära och kära omkring mig som kan pigga upp. Men jag får göra det bästa av situationen helt enkelt :)

Jag har tappat lite motivation för det mesta också. Jag borde komma igång och träna för att få upp lite energi och ork, men jag lyckas inte så bra. Jag har inte råd att gå till något gym, jag kommer inte våga vara ute och gå i rosengård när det blir mörkt ute tidigt, och att bara göra situps hemma är pisstråkigt. Många undanflykter, jag vet, men det är ju sant. 
Skolan går bra nu, men jag har ingen motivation som helst till att läsa något. Så fort jag tar upp en bok stänger hjärnan av sig och jag kan inte fokusera på något. Inte så bra med tanke på att jag har prov om 2 veckor..

Ja detta blev ett mindre positivt inlägg, men det behövs väl ibland som omväxling. Haha :) Nu ska jag sova. Natti!

Kommentarer
Postat av: Linda

Du ska veta att det bara är att säga till, så kommer lus ner till dig gumman! Puss på dig.

2008-09-18 @ 08:26:56
Postat av: melinda

att träna hemma är verkligen tråkigt, jag har oxå mina undanflykter hehe och ungen kan jag ju inte ta med mig på gymmet ;)

Men jag vill komma igång så fort jag bara pallar och får motivation att träna :)

lycka till med studierna!

2008-09-19 @ 14:51:50
URL: http://melindalin.blogg.se/
Postat av: Lisa

du vet att det bara är att ringa Johanna <3 Puss

2008-09-23 @ 19:28:51

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0