Gott Nytt År!

Jaha, så var ett år till slut. Fy vad fort det går.... Denna kväll spenderar jag ensam hemma i soffan med halsont och hosta. Men jag har mina kompanjoner tacos, kladdkaka, alkofri päroncider och blip som sällskap :)

För att sammanfatta 2008 kan jag nog inte säga så mycket mer än att det har varit ganska omtumlande. Det har varit tvära kast hit och dit. Jag bytte jobb i januari, sedan hamnade jag tvärt i Malmö efter att ha fått en reservplats på flygledarutbildningen. Jag har lärt mig en helt ny värld inom flyget :) Jag har hamnat i Rosengård där allt bara är grått, betong och kravaller (inte tycka om). Tim jobbade en del i Amsterdam under första halvåret, sedan flyttade han ner till Turkiet och vi har umgåtts väldigt lite. Det har varit hemskt påfrestande, men samtidigt har det stärkt vårt band. Jag har lärt mig att längta istället för att sakna, det känns mycket mer positivt.

Jag hoppas att 2009 kommer skänka lite mer glädje i livet. Skolan kommer ta resten av året, men det är roligt! Tim börjar flyga från Helsingfors hos Thomas Cook Scandinavia, vilket är MYCKET närmare mig :) Redan nu har vi börjat gå mot ljusare tider, vilket är helt underbart!! Så fort det blir ljusare på eftermiddagarna ska jag börja gå ut och promenera, försöka få igång min lata kropp.

2009 ska jag bara ta dag för dag, inte planera för mycket för framtiden. Det enda jag måste planera lite för är den platsen jag får efter skolan. Vi får veta vart vi hamnar i juni, så efter det blir det dags att leta boende på den ort jag hamnar på.

Näe, nu ska jag lassa upp lite mer kladdkaka och ge mig på en omgång yatzy till ;) Hoppas alla har en trevlig kväll! Kram på er och GOTT NYTT ÅR! :)

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej!

Nu är det dags för en ny tävling igen. Denna gången får ni tävlingsdeltagare designa erat eget vinnarpris! Kika in för att vara med. :-)



Kram

2009-01-04 @ 17:10:21
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0