Kravaller, bomber och hjärtattack

Alltså det ska bli så grymt skönt att komma från Rosengård över jul!! I flera veckor nu har de skjutit smällare och raketer hela dagarna och nätterna här. Speciellt senaste dagarna. Inatt var det även kravaller här då de sköt raketer mot polisen, det brann på gatorna mm. Och det kommer sånna explosioner som skakar rutorna några gånger i timmen så att jag flyger upp ur stolen och får sån där hård puls. Har sjuk huvudvärk av att vara spänd, bli konstant rädd och inte kunna sova.

Va fan är deras problem?! Jag blir tokig av att bo här, ociviliserade jädra skithåla. (Det finns säkert en bra sida av Malmö med, men den ser jag tyvärr inte). Jag vill hem!

Update: Nu stinker det krut i min lägenhet. Tyckte något luktade bränt, så jag öppnade balkongdörren och FYFAN vad det stinker krut där ute, mycket värre än på nyårsafton!!!! Ännu mer huvudvärk. Tack! Läste precis på sydsvenskans hemsida om kvällens nya kravaller, (läs här) det finns lite bilder i artikeln. De håller till bara ett par hundra meter bakom min byggnad. Jag känner mig så trygg. Verkligen.

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0