Earthquake!!

Fy fan vad rädd jag blev en stund sen! En minut efter att klockan ringt vid 06.20 så dånade det till när väggarna och fönstret började skaka, sängen gungade fram och tillbaka och min golvlampa gungade farligt mycket. Eftersom jag bor där jag bor så var min första tanke "nu sprängs jag i bitar och begravs i betong"... Min stora skräck är att falla, och jag bor ändå på 9onde våningen. Läskigt! Jag var tvungen att ringa hem för att prata med någon, jag blev så rädd. Först efter cirka en kvart kom det upp på nätet att det var ett jordskalv. 4,7 på Richterskalan sägs det, med epicentrum vid Sjöbo.

Usch, nu fick jag lite ångest över att bo så här högt :P Fast så här "kraftiga" skalv av svenska mått mätt händer så sällan, så nu kanske jag kan sova lungt i tio år till :P

Nu ska jag iväg till skolan. Kram på er!

Kommentarer

Klotterplank:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Nu är jag nyfiken, så:

Trackback
RSS 2.0